Sateinen yö oli muuttunut viileäksi aamuksi. Vuorilla näkyi uutta lunta, mutta kylässä ei satanut kumma kyllä satanut yhtään mitään. Olo oli aika nuhjuinen ja ruumis tuntui käytetyltä. Kylässä oli ollut illalla perinteiseltä itävaltalaisella afterskiiltä kuulostavat karnevaalit ja muutamaan kertaan piti miettiä, oltiinko mahdollisesti otettu osaa juhlintaan. Kumpikaan ei ainakaan tunnustanut, joten olo meni tyypillisen kolmospäivän kankeuden piikkiin. Positiivisiin asioihin kuului, että ajokamppeet oli saatu kuiviksi kenkiä myöten. Ainoastaan repun pohjalla olleet talviajohanskat olivat märät. Näppäränä tyttönä ripustin ne roikumaan repun ulkopuolelle. Lähtötoimet olivat edellisaamua hitaammat, mutta tiedossa oli ”lyhyt ja helppo” päivä. Pygmin kanssa paanalle, otto 2.
Reitti kulki kylästä kylään pääasiassa pitkin hiekkatietä. Osittain reitti oli remontissa ilmeisesti sortuminen vuoksi, joten jouduttiin toikkaroimaan osin ajotiellä. Vesiputouksia oli paljon ja muutenkin komeaa maisemaa, mutta päällimmäinen tunne tästä päivästä olivat tönköt jalat ja se, ettei satanut kovinkaan paljoa. Säästä Pertti Nieminen, nyttemmin Neuman, sanoisi, että ”joku perkeleen pohjoistuuli huulet siniseksi lyö”. Huomiseksi onkin luvattu nollakeliä. Kun päästiin Söldenin kylille, etsittiin kämppä, pestiin pyykit ja pukeuduttiin keskieurooppalaisittain untuvatakkeihin ja lähdettiin etsimään kuivasäkkejä Metsästys tuotti tulosta, nyt loppuu säätäminen minigrippien kanssa, siispä luiltavasti tällä reissulla ei sada enää. Tasaiseksi pätkäksi nousua tuli tälle päivälle melko paljon eli n 1200. Osin mäet aiheuttivat melkoista irvistelyä.
Nyt Ninerin keulat on käännetty ylämäkeen kohti Venttiä. Luultavasti hissi nykäisee meidät huomenna alkumatkan rinteeseen ja sieltä aletaan kihnuttaa kohti Rosi-Mittermeier-tunnelia. Tunneli on Euroopan korkeimmalla (2830 m) oleva autotunneli jolla on mittaa 1729 m, tällä matkalla on nousua n 130 m. Aamuksi on luvattu nollakeliä, joten saapa nähdä kuinka käy.